You are not logged in.

1

Tuesday, December 15th 2009, 10:34pm

Intressant läsning....

Följande är ett citat från Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Gameforge

Gameforge's practice of not having paid game administrators on some (most, it seems) of its game servers is a highly questionable one as to whether it benefits the players. On such servers administration is chosen among players by the Gameforge employees and later supervised by the same employees, who often have little or no knowledge of the actual gaming process and do not actively participate in servers' lives. It creates a situation when game administrators work for free, often a lot, have access to the administration tools, are, usually, active players and, it seems, have virtually no accountability. This leads to an incredible degree of corruption, power-abuse, unfair gaming advantage, arbitrary bans etc on Gameforge's servers. It is almost impossible for a single player to get through to a Gameforge employee to complain, since the support system aimed at helping players with such things directs all requests to the very same game administrators of the server player is complaining about. One of the notable cases was on Russian Metin2 server, run by Gameforge, where a number of players, sometimes whole gaming Guilds, were banned by the server administration without explaining to the players what they are actually banned for. Some details are given here, by the banned players (in Russian).

För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar och så länge som detta förekommer kommer jag ej att fortsätta betala för premium.

Ann.O.Nym

Beginner

• Send private message

2

Tuesday, December 15th 2009, 11:15pm

Jag förstår faktiskt inte vad det är ni gnäller över... det är samma i alla gratis web-spel, TribalWars, Travian, Ikariam, The West, Evony mm mm mm. Om ni tycker det är så fel får ni väl börja spela nåt spel med avlönade admins, men var beredda på att det kostar också.
Sen att tro att ni kommit undan med regelbrott om det varit avlönade admins är enbart dumt. Snarare hade det varit ännu hårdare, dom måste trots allt visa resultat för att få behålla sitt jobb.
Skärp till er och sluta klaga över allting eller köp ett spel och spela lokalt på datorn. Lovar att ni inte blir bannade där...

Occupation: Arbetslös

• Send private message

3

Tuesday, December 15th 2009, 11:22pm

GO´s

Jag har dessutom kommit åt riktlinjer för GO´s i andra svenska GF-spel och de är helt annorlunda. Nåt som inte stämmer, eller hur?
Be aware of the risk using leading players as GO in the same world they are playing at!

Ann.O.Nym

Beginner

• Send private message

4

Tuesday, December 15th 2009, 11:37pm

RE: GO´s

Jag har dessutom kommit åt riktlinjer för GO´s i andra svenska GF-spel och de är helt annorlunda. Nåt som inte stämmer, eller hur?

Vilka svenska spel?? Skulle vara intressant att få veta.

5

Wednesday, December 16th 2009, 8:21am

Men Anonym, kan du sluta försöka provocera alla andra. Det börjar bli lite tjatigt. Du lyckas med alla regelbrott som står skrivna som alla andra blir bannade för och du blir aldrig ens utsatt för varning eller liknande. Undrar hur det kommer sig? Kanske Wikipedia har rätt?
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar och så länge som detta förekommer kommer jag ej att fortsätta betala för premium.

Eldin

Banned until 30-11-2009

• Send private message

6

Wednesday, December 16th 2009, 8:27am

Intressant.

Precis Anonym, det var inget klagomål, det var intressant läsning och visade enbart att de som "klagat" inte var först.
Tack för läsningen!

/Eldin
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar.

Inte heller bör de banna spelare i 20 år som råkar göra ett misstag som inte ens påverkar spelet.

Ann.O.Nym

Beginner

• Send private message

7

Wednesday, December 16th 2009, 8:33am

Nej, ni är inte dom första och säkert inte dom sista heller. Det gör det dock inte mindre tjatigt. Är övertygad om att alla vet er åsikt, ändå upprepar ni den gång på gång. Gör nåt kreativt istället, baka ett pepparkakshus...

Flyillakvickt

Unregistered

8

Wednesday, December 16th 2009, 10:29am

Jag är Game admin på Battleknight.se och här på KA
Straffen kan skilja mellan de olika spelen för samma brott.
Vissa saker är hårdare Här på KA och vice versa på BK.
Generellt kan jag säga att BK har ännu hårdare regler över snitt.
Detta är inget vi som administrerar påverkar,
utan vi tilldelas dessa regelverk direkt från GF till respektive spel.

Jag hoppas detta besvarar era frågor och spekulationer.

andig

Trainee

• Send private message

9

Tuesday, December 22nd 2009, 8:03pm

Jag är Game admin på Battleknight.se och här på KA
Straffen kan skilja mellan de olika spelen för samma brott.
Vissa saker är hårdare Här på KA och vice versa på BK.
Generellt kan jag säga att BK har ännu hårdare regler över snitt.
Detta är inget vi som administrerar påverkar,
utan vi tilldelas dessa regelverk direkt från GF till respektive spel.

Jag hoppas detta besvarar era frågor och spekulationer.

Vore det inte logiskt med samma straff för samma brott då det är samma bolag bakom ?
Dvs alla GF spel borde ha en gemensam straffskala, se vet spelarna om man byter spel hos GF att det är samma regler som gäller.
Förstår inte varför GF har olika straffskalor för samma brott på olika spel.
GF skulle tjäna på att harmonisera reglerna så att det är samma straff för ett brott i alla GF spel.
Om inte annat för logikens skull.
Något ni admis kan påpeka ?
andig

Cordazar

Avsagt mig mina uppgifter

• Send private message

10

Tuesday, December 22nd 2009, 10:01pm

Det är skillnad på hur olika spel fungerar. I kingsage kan man förlora städer till andra spelare och eftersom städerna är begränsade så måste spelare slåss om de för att växa och öka i storlek. Jämför man då med ex. Ikariam där städer inte kan förloras/tas över och pga ekonomiska faktorer är begränsade till 10-11st så märker man genast att vissa regler inte kan vara lika tvärsöver alla spel. Sen har vi andra spel som är mer annorlunda och "samma" regler skulle då skapa ännu mera problem. Gameforge har försökt anpassa reglerna till varje spel för att det ska fungera så bra som möjligt med varje spels inriktning och mål.
SuperSpelOperatör :: SuperModerator

Ikoner för bruk i snabbmenyn eller annorstädes

11

Tuesday, December 22nd 2009, 10:11pm

Quoted

Vore det inte logiskt med samma straff för samma brott då det är samma bolag bakom ?
Dvs alla GF spel borde ha en gemensam straffskala, se vet spelarna om man byter spel hos GF att det är samma regler som gäller.
Förstår inte varför GF har olika straffskalor för samma brott på olika spel.
GF skulle tjäna på att harmonisera reglerna så att det är samma straff för ett brott i alla GF spel.
Om inte annat för logikens skull.
Något ni admis kan påpeka ?
Jag vet till viss del varför pga att jag vart Admin förut. Förklaringen är att alla spel är olika. Regler på Ogame skulle aldrig passa in på bitefight och regler på battleknight skulle inte fungera på darkpirates osv.

Detta för att ex ogame, bitefight osv har en bashing/drämmningsregel å den finns inte här på kingsage pga att spelen är såpass olika.

Detta är väll en kortfattad beskrivning. DOCK ska man veta att "allmänna villkor" är densamma på alla spelen och "spelreglerna" är egentligen specifika regler på just det spelet du spelar men allt grundar ändå i "allmänna villkor"
// mvh Dorab