You are not logged in.

1

Thursday, November 26th 2009, 11:11pm

Gamforges policy vad gäller spel som GO

Jag har en fråga vad gäller GF's policy:

Jag har förstått att det är helt okej att vara spelare och GO för samma spel.

Det kan jag verkligen förstå, eftersom det ju måste vara klart bättre att ha GO's som känner till spelet, och därför kan besvara frågor på ett korrekt sätt.

Däremot undrar jag om det verkligen står i policyn att man får vara GO för den specifika server/värld man GO:ar?

Tacksam för svar.

PS.
Visst ja, kan man finna denna policy online så attman kan studera den på egen hand, och inte besvära er med en massa frågor hela tiden ;-)
DS
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar.

2

Friday, November 27th 2009, 12:38pm

För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma världsom denne modererar.

2.2.b
Onödigt skapande av trådar utan någon ämnesförankring (förutom i
spamforumet), och inlägg som inte hör hemma i en tråd, d.v.s. spam kan
leda till en varning alternativt ban.

Mvh
Nightmareman
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma världsom denne modererar.

Vukiccc

Beginner

• Send private message

3

Friday, November 27th 2009, 4:14pm

Har samma fråga!

"För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar."
2.4.a Flaming, opassande språk (d.v.s. svordomar och könsord),
förolämpningar och anstöt mot andra användare eller ledningen är
straffbart i hela forumet.
2.4.b Ingen trollning (d.v.s. onödiga provokationer)

Mvh
Nightmareman

4

Friday, November 27th 2009, 5:49pm

Det är fördelaktigt om En Go inte spelar på samma server som den är Go på. Dock är det svårt då vi bara har en server, men hoppas vi på att vi ska växa, och då kommer detta att göras om.

Därför är det viktigt att vi som Admins, dvs Jag och Flyillakvickt kollar ofta och noga vad som görs och inte görs.
Vilket vi gör.

Det var en som ställde frågan hurvida vi ser ingamePM, Nepp, det gör vi inte.

Lämna ALDRIG ut ditt spel eller Forum kontos lösenord till NÅGON

5

Friday, November 27th 2009, 10:42pm

Tack för svaret, :) och klarifieringen om ingame PM, men frågan kvarstår faktiskt, så du får ursäkta mig om jag repeterar den. Jag vet att jag är tjatig och ställer samma fråga om och om igen i ett flertal trådar, men det beror ju bara på att svaren uteblir.

Jag vill verkligen inte vara jobbig, men om svaren uteblir, vad skall jag göra?

Så:
Var finns Policyn att läsa?
Gäller den verkligen samma server/värld som man är aktiv på.

MVH
Kristian
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar.

6

Saturday, November 28th 2009, 8:40pm

Det är fördelaktigt om En Go inte spelar på samma server som den är Go på. Dock är det svårt då vi bara har en server, men hoppas vi på att vi ska växa, och då kommer detta att göras om.

Därför är det viktigt att vi som Admins, dvs Jag och Flyillakvickt kollar ofta och noga vad som görs och inte görs.
Vilket vi gör.

Jag kan bara tycka, att ska det vara aktivaspelare som GO, bör de solidariskt, utses från alla de större allianserna,

dvs alla större allianser måste ha med en GO,

7

Saturday, November 28th 2009, 8:49pm

Vilket vi gör.

Jag kan bara tycka, att ska det vara aktivaspelare som GO, bör de solidariskt, utses från alla de större allianserna,

dvs alla större allianser måste ha med en GO,
Idealikst vore om det inte behövdes, liksom i Ogame där de var stenhårda med att ha GOs i samma värld som de spelade. Dock hade de 2 universum (senare 3). Ovanstående förslag skulle skapa en maktbalans vilket innebär att alliansernas GO skulle stenhårt granska alla motstående allianser spelare.
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar och så länge som detta förekommer kommer jag ej att fortsätta betala för premium.

8

Saturday, November 28th 2009, 9:18pm

Och Det är det inget fel med att granska fiende allianserna även dem måste lyda reglerna, tänk lite innan du svarar..

9

Sunday, November 29th 2009, 1:04am

Jag har en fråga vad gäller GF's policy:

Jag har förstått att det är helt okej att vara spelare och GO för samma spel.

Det kan jag verkligen förstå, eftersom det ju måste vara klart bättre att ha GO's som känner till spelet, och därför kan besvara frågor på ett korrekt sätt.

Däremot undrar jag om det verkligen står i policyn att man får vara GO för den specifika server/värld man GO:ar?

Tacksam för svar.

PS.
Visst ja, kan man finna denna policy online så attman kan studera den på egen hand, och inte besvära er med en massa frågor hela tiden ;-)
DS

Och Det är det inget fel med att granska fiende allianserna även dem måste lyda reglerna, tänk lite innan du svarar..

OffTopic:
Var snäll och håll dig On Topic Exodus, :thumbdown:
annars går det utmärkt att skapa en egen tråd. :thumbsup:
OnTopic

Morgensteirn,
Har du en länk man kan få kika på?

MVH
Kristian

10

Sunday, November 29th 2009, 12:32pm

Offtopic: DÅ jag försökte förklara för den som inte förstod så fick ajg förklara igen därför blev det som det blev.

11

Monday, November 30th 2009, 8:20am

Offtopic: DÅ jag försökte förklara för den som inte förstod så fick ajg förklara igen därför blev det som det blev.
Jag tror att det i själva verkär är du, käre exodusarn som bör läsa igeno tråde från början och se om du kanske missat poängen.

För övrigt kvarstår min fråga: Var kan jag läsa GF:s policy?

MVH
Rorschach

ScarFace

Banned until 12-12-2009

• Send private message

12

Monday, November 30th 2009, 5:49pm

"För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar. "
______________________________________________________________________________________________________
"För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar. "

"Inte heller bör de banna spelare i 20 år som råkar göra ett misstag som inte ens påverkar spelet."
_________________________________________________________________________________________

Ann.O.Nym

Beginner

• Send private message

13

Monday, November 30th 2009, 7:24pm

Joppeius

Den grå Eminensen!

Occupation: Hårt arbetande!

• Send private message

14

Monday, November 30th 2009, 8:03pm

Vad skulle din post bevisa?
Att du vill vara en admin, eller att även du kan provocera?

Sedan gällande tråden:
Det vore bra om luften rensades nu så alla kan sluta irritera sig nu...
Vad behövs för det?

* En BRA förklaring om hur en admin tänker då han som admin bannar folk, för att sedan direkt tillsammans med sina allierade ta deras system i städer! Även ett förslag på hur sådana möjligheter kan elemineras om inte "bannade vilolägen" accepteras!
* En förklaring på varför idén om att sätta bannade konton i viloläge inte verkar accepteras! Detta vore den bästa lösningen på ovanstående problem.
* Ett svar från admins, som inte innebär varningar eller banningar, om varför man inte får diskutera regler i spelet med utgångspunkt från en ban. Jag menar, ALLA kan (i spelet) se vem som bannats och varför, vad är då felet med att utgå från en ban i en diskussion som handlar om reglen typ:
X bannades av ADMIN Y för att ...., jag tycker denna regel borde ändras till....
Detta är ju inte en diskussion om själva bannen, utan reglen som sådan!!!! (Jag har ju själv varnats för detta och vet att detta skett ett flertal gånger...)
* Ett svar från admins varför dom undviker att svara på vissa frågor, dvs. som denna tråd där själva Policyn efterfrågas...
Finns ingen policy så säg det, finns det en policy, länka till den!

Kan communityn få svar på dessa frågor så tror jag att det täcker det mesta gällande de senaste veckornas irritation, och forumet kan återgå till sin halvdvala...
Stolt föredetta ledare av Fenix i S1!

This post has been edited 3 times, last edit by "Joppeius" (Nov 30th 2009, 8:11pm)

andig

Trainee

• Send private message

15

Saturday, December 5th 2009, 1:05pm

Men GF har fler servrar där andra länder än den Sverige spelar på ,som det svenska Teamet kan spela på tills det finns fler världar på servern vi i sverige spelar på.
Hur mycket jobbar det svenska teamet på att få en till värld ?
andig

tomcat13

Intermediate

Occupation: Skola

• Send private message

16

Saturday, December 5th 2009, 1:46pm

Om en ny värld ska komma så behöver vi fler medlemmar till att starta en ny värld.
Vet dock inte hur många som krävs för att en ny värld ska startas.
//Tomcat13
Boardmoderator och gameoperator för kingsage.se

för kontakt Tomcat13@kingsage.se

Support: http://support.kingsage.se/

XEROXX

Unregistered

17

Saturday, December 5th 2009, 2:09pm

Om en ny värld ska komma så behöver vi fler medlemmar till att starta en ny värld.
Vet dock inte hur många som krävs för att en ny värld ska startas.
//Tomcat13
Med tanke på senaste tidens diskussioner kommer de flesta att byta värld.

tomcat13

Intermediate

Occupation: Skola

• Send private message

18

Saturday, December 5th 2009, 2:17pm

Ja det är vad spelarna väljer själva och det lägger vi oss inte i.
//TC
Boardmoderator och gameoperator för kingsage.se

för kontakt Tomcat13@kingsage.se

Support: http://support.kingsage.se/

19

Sunday, December 6th 2009, 8:55pm

De kan fortfarande spela på en engelsk server istället om de absolut vill spela och vara GOs på samma gång. Då blir det inget jäv.
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar och så länge som detta förekommer kommer jag ej att betala för premium.

20

Sunday, December 6th 2009, 9:15pm

Man kanske kan starta en värld för spelsugna GO:s?
Så kan de köra på lika villkor, söka buggar, exploits etcetera av hjärtans lust.

För övrigt anser jag att en GO inte bör spela i samma värld som denne administrerar, att felaktigt avstängda signaturer återställs, och att anklagade spelare låses till de fått förklara sig.