Det jag erhöll var klart och tydligt ett officiellt svar med ett regelcitat.Utan att vara insatt i det specifika fallet så kan jag rent generellt säga att spelreglerna och T&C (Villkor & Krav) alltid går att citera. Om det inte är ett citat därifrån du vill citera så bör du kontrollera om du får klippa in det i forumet. För i grund och botten ligger reglerna om att man Ej får citera privata meddelanden, så är man inte säker på att informationen kommer från en officiell källa så citera Ej.
& nu gör du det igen! Nu ger du ut något som vi har pratat om privat*SUCK* Lär dig någon gång. Låser tråden.Det jag erhöll var klart och tydligt ett officiellt svar med ett regelcitat.Utan att vara insatt i det specifika fallet så kan jag rent generellt säga att spelreglerna och T&C (Villkor & Krav) alltid går att citera. Om det inte är ett citat därifrån du vill citera så bör du kontrollera om du får klippa in det i forumet. För i grund och botten ligger reglerna om att man Ej får citera privata meddelanden, så är man inte säker på att informationen kommer från en officiell källa så citera Ej.
Regel:
2.1.2 Det är inte tillåtet att posta konversationer mellan Användare och Teammedlem för allmänheten. Görs det så slutar det med en avstängning från forumet och från spelet.
Syftar till en konversation, inte ett regelcitat. Det är dessutom en "ticket" som citeras. Att en sådan klassas som en privat konversation känner man som spelare inte till då det inte anges i regelverket. I alla fall inte i ett regelverk vi användare har tillgång till, och att sätta en spelavstängning på 20 år för ett brott mot forumreglerna är mycket märkligt.
Jag har ju på intet sätt fuskat i spelet, eller ens spridit information som på något sätt kan vara skadlig. Så varför är detta straffbart? För principens skull?
Nej det var inte det. Ta reda på fakta innan du gör ett inlägg om något.Om jag förstod det rätt nu så stängde du, Nightmareman, tråden då Roch citerade regel 2.1.2?
Om detta är fallet och jag inte enbart missförstod det hela så undrar jag hur det kommer sig att man inte får citera en regel som alla ändå ska kunna?
Det är ju isåfall bara en påminnelse till någon vad dom bryter mot?
En regel som alla kan läsa, som alla ska kunna men som ingen får tala om?
Jag försöker inte "spela dum" eller liknande så de perfekta och mycket smarta Scorpio och Anonym kan hålla sig utanför detta.
/Eldin
Trollning och baksätesmobbning. *varnad*
//Tomcat13

Forum Software: Burning Board®, developed by WoltLab® GmbH - © 2011 Gameforge Productions GmbH