You are not logged in.

1

Tuesday, December 8th 2009, 2:53pm

Hur vet man vad som är en regel och vad som är ett privat meddelande?

Jag fick ett svar från en Admin, som citerade ett regelblock.

I min naivitet reciterade jag samma regelblock i tron att det var lika okej att citera regler för mig som för de som regelbundet postar regelreferenser.

Tydligen så var det inte en regel jag fick som svar, så jag blev istället Avstängd från KA i 20 år.

Jag ber om ursäkt för brottet mot netiquette,
och vill gärna, eftersom jag tycker att det vore tråkigt om andra hamnade i samma sits fråga:

Hur skiljer jag mellan regler jag får citera, och regler jag inte får citera ?(
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar.

Cordazar

Avsagt mig mina uppgifter

• Send private message

2

Tuesday, December 8th 2009, 3:32pm

Utan att vara insatt i det specifika fallet så kan jag rent generellt säga att spelreglerna och T&C (Villkor & Krav) alltid går att citera. Om det inte är ett citat därifrån du vill citera så bör du kontrollera om du får klippa in det i forumet. För i grund och botten ligger reglerna om att man Ej får citera privata meddelanden, så är man inte säker på att informationen kommer från en officiell källa så citera Ej.
SuperSpelOperatör :: SuperModerator

Ikoner för bruk i snabbmenyn eller annorstädes

3

Wednesday, December 9th 2009, 9:51am

bara jag som anser att detta bann bör upphävas med den förklaringen? Vet man får inte diskutera banns men eftersom det fanns här ändå.

Vet av egen erfarenhet att det finns folk i teamet som brukar ha översende med liknande saker.
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar.

4

Wednesday, December 9th 2009, 12:51pm

Utan att vara insatt i det specifika fallet så kan jag rent generellt säga att spelreglerna och T&C (Villkor & Krav) alltid går att citera. Om det inte är ett citat därifrån du vill citera så bör du kontrollera om du får klippa in det i forumet. För i grund och botten ligger reglerna om att man Ej får citera privata meddelanden, så är man inte säker på att informationen kommer från en officiell källa så citera Ej.
Det jag erhöll var klart och tydligt ett officiellt svar med ett regelcitat.
Regel:
2.1.2 Det är inte tillåtet att posta konversationer mellan Användare och Teammedlem för allmänheten. Görs det så slutar det med en avstängning från forumet och från spelet.

Syftar till en konversation, inte ett regelcitat. Det är dessutom en "ticket" som citeras. Att en sådan klassas som en privat konversation känner man som spelare inte till då det inte anges i regelverket. I alla fall inte i ett regelverk vi användare har tillgång till, och att sätta en spelavstängning på 20 år för ett brott mot forumreglerna är mycket märkligt.
Jag har ju på intet sätt fuskat i spelet, eller ens spridit information som på något sätt kan vara skadlig. Så varför är detta straffbart? För principens skull?

5

Wednesday, December 9th 2009, 1:34pm

Det jag erhöll var klart och tydligt ett officiellt svar med ett regelcitat.
Regel:
2.1.2 Det är inte tillåtet att posta konversationer mellan Användare och Teammedlem för allmänheten. Görs det så slutar det med en avstängning från forumet och från spelet.

Syftar till en konversation, inte ett regelcitat. Det är dessutom en "ticket" som citeras. Att en sådan klassas som en privat konversation känner man som spelare inte till då det inte anges i regelverket. I alla fall inte i ett regelverk vi användare har tillgång till, och att sätta en spelavstängning på 20 år för ett brott mot forumreglerna är mycket märkligt.
Jag har ju på intet sätt fuskat i spelet, eller ens spridit information som på något sätt kan vara skadlig. Så varför är detta straffbart? För principens skull?

& nu gör du det igen! Nu ger du ut något som vi har pratat om privat*SUCK* Lär dig någon gång. Låser tråden.

6

Wednesday, December 9th 2009, 2:51pm

Låser upp tråden igen. Men den låses igen om det förekommer regelbrott.

7

Wednesday, December 9th 2009, 5:12pm

Kan ju bara säga att jag håller med Arngrim och anser att detta är synnerligen remarkabelt.
För övrigt anser jag att en GO ej borde spela i samma värld som denne modererar och så länge som detta förekommer kommer jag ej att betala för premium.

Eldin

Banned until 30-11-2009

• Send private message

8

Saturday, December 12th 2009, 1:14pm

Regelcitat:

Om jag förstod det rätt nu så stängde du, Nightmareman, tråden då Roch citerade regel 2.1.2?

Om detta är fallet och jag inte enbart missförstod det hela så undrar jag hur det kommer sig att man inte får citera en regel som alla ändå ska kunna?
Det är ju isåfall bara en påminnelse till någon vad dom bryter mot?

En regel som alla kan läsa, som alla ska kunna men som ingen får tala om?

Jag försöker inte "spela dum" eller liknande så de perfekta och mycket smarta Scorpio och Anonym kan hålla sig utanför detta.

/Eldin

Trollning och baksätesmobbning. *varnad*
//Tomcat13

Inte heller bör de banna spelare i 20 år som råkar göra ett misstag som inte ens påverkar spelet.

9

Saturday, December 12th 2009, 8:57pm

RE: Regelcitat:

Om jag förstod det rätt nu så stängde du, Nightmareman, tråden då Roch citerade regel 2.1.2?

Om detta är fallet och jag inte enbart missförstod det hela så undrar jag hur det kommer sig att man inte får citera en regel som alla ändå ska kunna?
Det är ju isåfall bara en påminnelse till någon vad dom bryter mot?

En regel som alla kan läsa, som alla ska kunna men som ingen får tala om?

Jag försöker inte "spela dum" eller liknande så de perfekta och mycket smarta Scorpio och Anonym kan hålla sig utanför detta.

/Eldin

Trollning och baksätesmobbning. *varnad*
//Tomcat13
Nej det var inte det. Ta reda på fakta innan du gör ett inlägg om något.

Eldin

Banned until 30-11-2009

• Send private message

10

Saturday, December 12th 2009, 10:29pm

Jag ställde en fråga och får en varning?
Börjar kännas meningslöst...

Nightmareman, jag ställde en fråga, det var inte menat något dumt eller liknande.
Om jag hade vetat den faktan han hade väll inte frågat?

Men man får då alltså citera en regel?
Klara enkla svar, ingenting annat, det är vad jag frågar efter...
Tråkigt att man ska få varningar när man ställer helt seriösa frågor.

Frågan är då hur man ska bete sig och hur man ska ställa frågan, får jobba på det.

"Kära GOs!

Man får inte skriva ut något som man talat med en GO eller liknande om i forumet,
så jag undrar då om jag får citera regler eller om jag även då blir avstängd om det?

Om jag nu är helt fel ute och ni vill att jag gör en ny tråd om det så är det bara att säga till! :)

/Eldin

Inte heller bör de banna spelare i 20 år som råkar göra ett misstag som inte ens påverkar spelet.

11

Saturday, December 12th 2009, 11:09pm

Dom svaren man ger blir ju anmälda! Så det verkar som om ni inte tycker om svaren eller nåt.

12

Sunday, December 13th 2009, 1:09am

Faktum är att vi verkligen blir glada och uppskattar när/om vi får svar.

Det är när vi antingen inte får svar, eller när man besvarar andra frågor än trådens, och framförallt när mna låser trådar utan att OriginalPosten blivit besvarad som vi känner oss (be)svikna av Administratörerna.

När vi får svar av Administratörerna så uppskattar vi det, och den insats som görs för att finna sagda svar.

Vi lovar inte att vi gillar själva svaret, men vi uppskattar att det ges.

Personligen så anser jag mig felaktigt utsatt för disciplinåtgärd sedan en tid tillbaka, jag får inga svar per mejl, inga svar via PM, på forumet får frågan ej diskuteras, så jag undrar:

Till vem skall jag vända mig?

Och svaret: "till ansvarige GO" är inte gott nog, eftersom denne ej besvarar mina mejl, och anser mig svartmåla denne om jag påminner denne om detta på forumet.

Är det bara GF kvar?
Skall jag verklige behöva gå till spelskaparna för att få rätt i något så självklart som att det är ett fel begånget när inget fusk lett till 20 års avstängning?

Cordazar

Avsagt mig mina uppgifter

• Send private message

13

Sunday, December 13th 2009, 11:27am

Efter att ha kollat upp tråden som det gällde så kan jag se att citatet Ej var från ett stycke ur reglerna utan ett vanligt meddelande. Om jag missat något så skicka ett PM så kan vi eventuellt låsa upp tråden igen.
Tillsvidare dock så låses tråden då svaret är att Regler, Villkor & Krav och liknande officiella texter får citeras men övriga privata meddelanden Ej får postas i forumet.

*hänglås*
SuperSpelOperatör :: SuperModerator

Ikoner för bruk i snabbmenyn eller annorstädes