Hej allihopa!
Tänkte berätta lite kort om vad som hänt och vad som händer framöver. Jag har nyligen blivit insatt som SuperModerator för att avlasta Shale och Morgen och för att fungera som stöd åt våra moderatorer. Har motsvarande roll på spelsidan där jag nu är SuperSpelOperatör.
Jag har nyss rensat ut alla 100+ rappporter och kommer istället gå igenom trådar bakåt i tiden under de närmaste veckorna och låsa, ta bort de trådar som så kräver och varna/stänga av spelare som verkligen har förtjänat det. Så nu framöver vill jag att ni tar det lugnt med rapporteringsknappen på äldre inlägg än dagens datum då jag sakta men säkert kommer arbeta mig igenom allting ändå.
Vad gäller rapporteringar så är det nu läge att lugna ner sig, det står inte utskrivet exakt i forumreglerna, men det kommer, att excessiva rapporteringar, felaktiga rapporteringar eller användande av rapporteringar som ett sätt att kontakta teamet i övriga ärenden kommer resultera i varningar. Tänk alltså efter före om ni verkligen behöver rapportera eller om det är ett så tydligt regelbrott att vi kommer se och ta hand om det ändå.
Överlag så kommer vi vara hårdare på forumet framöver, gnäll, påhopp, trolling och liknande kommer slås ner på och jag hoppas att vi alla kan hjälpas åt att göra forumet till en trevlig plats igen.
Frågor eller synpunkter kan tas via PM till mig till att börja med. Verkar det som om många vill säga något så kan jag öppna en diskussionstråd istället.
Mvh,
Cordazar [SMod + SSO]